Begrijpen we elkaar nu goed? Effectieve communicatie op de werkvloer

Speciaal voor HR-managers, voormannen, teamleiders en praktijkopleiders

Iedereen communiceert overal en altijd. Ook als je niet praat, communiceer je door je lichaamshouding, je gezichtsuitdrukking. Daar ben je je niet altijd van bewust. Hoe communiceer je nu effectief met elkaar?

  • Hoe voorkom je dat in een oneindige discussie belandt met de ander?
  • Hoe breng je je boodschap helder over?
  • Herken je dat je in een gesprek niet hebt besproken wat je graag wilde bespreken?
  • Vind je het lastig om feedback te geven of lastige zaken bespreekbaar te maken? 

In deze workshop leer je:

• Bewust te zijn van de manier waarop je effectief communiceert met anderen.
• Actief te luisteren en vragen te stellen om te weten waarom de ander zo denkt en reageert.
• Te communiceren met minder misverstand.
• Voor je eigen belang op te komen en rekening te houden met het belang van de ander.

Kortom, je ontwikkelt je gespreksvaardigheden